ΣΧΟΛΙΑ

Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2022 18:20
Εκτύπωση

12

* Το τελευταίο χρονικό διάστημα ολοένα και πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες των πολιτών, αναφορικά με την υπερβολική καθυστέρηση στην καταβολή των συντάξεων. Πριν από 2-3 χρόνια κυβερνητικά στελέχη διακήρυτταν ότι, η εκκαθάριση των δεδουλευμένων ενσήμων και η καταβολή των συντάξεων θα γίνεται σε χρόνο ρεκόρ και όχι πέραν του έτους (για όσους έχουν διαδοχική ασφάλιση) και του εξαμήνου (για όσους έχουν ένα ταμείο ασφάλισης). Δυστυχώς, ακόμη και τούτο αποδείχθηκε ΄΄φούσκα΄΄ μιας και ούτε εξάμηνο, ούτε χρόνος, αλλά ακόμη και δύο ή τρία χρόνια περιμένουν ασφαλισμένοι προς συνταξιοδότηση, έχοντας υποβάλλει τα σχετικά δικαιολογητικά και μέχρι σήμερα δεν έχουν δει Ευρώ… Βέβαια, ουδείς ενδιαφέρθηκε να μάθει εάν οι άνθρωποι αυτοί έχουν οικονομικές και οικογενειακές υποχρεώσεις, που δεν μπορούν να περιμένουν και αδυνατούν να διαβιούν δίχως την σύνταξη που δικαιούνται, για να ζήσουν ανθρώπινα και με αξιοπρέπεια…! Αιδώς !!!

 

*Επίσης, πλήθος πολιτών διερωτώνται τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με τους υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, που λαμβάνουν τελευταία, από διάφορες εταιρείες- παρόχους, με τις οποίες έχουν συνάψει σύμβαση. Απορίες, ερωτήματα και παράπονα μπορούν να υποβάλλουν τόσο στον Συνήγορο του Καταναλωτή (Λεωφόρος Αλεξάνδρας 144-11471 Αθήνα, τηλ.: 210-6460612, 210-6460862, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), αλλά και στη Γενική Διεύθυνση Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης (Πλατεία Κλαυθμώνος -10677 Αθήνα, τηλ.: 210-3893000, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.). Απαραίτητη προϋπόθεση, για την εξέταση του αιτήματος πολίτη, σε περίπτωση υποβολής του μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (email) –συνιστάται ο τρόπος αυτός επικοινωνίας, λόγω της πανδημίας– είναι να αναγράφονται τα στοιχεία του ενδιαφερομένου (όνομα, επίθετο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνα, καθώς και αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας), όπως και σχετικά -με την υπό αναφορά υπόθεση- έγγραφα, που θα βοηθήσουν στη διερεύνηση του αιτήματος. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται και στις ιστοσελίδες των εν λόγω φορέων στο διαδίκτυο. Ακόμη, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους Ενώσεις Καταναλωτών (όπου αυτές υφίστανται), για περαιτέρω πληροφόρηση και ενέργειες.  

 

*Κοινωνικό Παντοπωλείο ιδρύει σε Χίο και Σάμο (στην Μυτιλήνη υπήρχε ήδη) η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ακόμη ένα εργαλείο της τοπικής Αυτοδιοίκησης του δεύτερου βαθμού στην υπηρεσία των εμπερίστατων συνανθρώπων μας. Ο Περιφερειάρχης κ. Κων/νος Μουτζούρης στάθηκε αρωγός και συμπαραστάτης από την πρώτη στιγμή στην υλοποίηση του εγχειρήματος. Αιτήσεις κατατίθενται –έως το τέλος του μηνός Φεβρουαρίου 2022– στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου (Δ/νση Κοινωνικής Μέριμνας, Κων/νου Μονομάχου 65, τηλ.: 2271352616 & Γραφείο αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, Πολυτεχνείου 1, τηλ.: 2271350572). Όπως γνωστοποιήθηκε, τα οικονομικά κριτήρια–όρια, για την ένταξη στο εν λόγω πρόγραμμα, έχουν ως εξής: Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό (άγαμος) μέχρι 5.000 Ευρώ ετήσιο εισόδημα. Για διπρόσωπο νοικοκυριό (ζευγάρι) μέχρι 6.000 Ευρώ ετήσιο οικογενειακό εισόδημα. Σε περίπτωση ύπαρξης προστατευμένων μελών-τέκνων κλπ., προσαυξάνεται το όριο κατά 1.500 Ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος. (π.χ. ζευγάρι με δυο ανήλικα παιδιά έχει όριο ένταξης στο πρόγραμμα 6.000+1.500+1.500= 9.000 Ευρώ. Ζευγάρι με τρία παιδιά 10.500 Ευρώ, κ.ο.κ.).

 

*Ειλικρινά, τις τελευταίες 3-4 εβδομάδες θλίβομαι, με την στείρα αντιπολιτευτική διάθεση κάποιων, αναφορικά με τα ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας, στη Χίο. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο Δήμο Χίου, αλλά και σε άλλους φορείς. Η παιδεία δεν είναι αντικείμενο σύγκρουσης στην τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά ενότητας και σύγκλισης, όπου όλοι μαζί πρέπει να συνεργάζονται και όχι ορισμένοι να αυτοπροβάλλονται επάνω σε θέματα που αφορούν τα παιδιά μας, μόνο και μόνο για να κορέσουν την προσωπική τους πολιτική φιλοδοξία. Στο παρελθόν όσοι το επεδίωξαν αυτό (και υπήρξαν αρκετοί, ψάξτε τα τοπικά αυτοδιοικητικά δρώμενα της τελευταίας εικοσαετίας στο Δήμο και θα το διαπιστώσετε) μπήκαν στο χρονοντούλαπο της αυτοδιοικητικής ιστορίας. Παρέμειναν έκτοτε στις μειοψηφίες των επιλογών του κόσμου. Πέρασαν πια οι εποχές των φωνασκιών και των έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων. Αυτά εξακολουθούν να εφαρμόζουν πιστά οι αγκυλωμένες πολιτικές, των οποίων οι οπαδοί δεν υπερβαίνουν τα μονοψήφια ποσοστά προτίμησης του λαού. Σήμερα, πλέον, ο κόσμος κρίνει με την πειθώ και με την δουλειά που πρέπει να φαίνεται συλλογικά, όχι με στείρα αντιπολίτευση και αυτοπροβολή. Το συμπέρασμα που καταλήγει ο μέσος πολίτης από όλα αυτά είναι ότι γίνεται <<πολύ κακό για το τίποτα>>. Ξεκίνησαν ορισμένοι ανεύθυνοι με την παραφιλολογία περί μη ύπαρξης πετρελαίου θέρμανσης στα σχολεία. Κανένας διευθυντής (ή διευθύντρια) σχολείου εξέφρασε κάτι τέτοιο. Ακολούθησε πολύ μεγάλη συζήτηση για το ζήτημα των ηλεκτρικών συσκευών ιονισμού-καθαρισμού του αέρα (λες και είναι ΄΄καρυδότσοφλα΄΄ να πάμε αύριο να τα πάρουμε και δίχως να υπάρχει ΄΄πεπατημένη΄΄ επί του θέματος, απλά επειδή είδε κάποιος ότι το έκανε κάποιος άλλος Δήμος –αυτός ο μιμητισμός θα μας φάει–) και ως φαίνεται ΄΄έχει ουρά το μακαρόνι΄΄. Ως παλιός Αντιδήμαρχος Παιδείας (2005-2006 και 2014-2019) πραγματικά εκπλήσσομαι με την εμμονή ορισμένων. Αλλάξτε πορεία και συνεργαστείτε με τις Σχολικές Επιτροπές, οι Πρόεδροι των οποίων κάνουν έργο, στο μέτρο του δυνατού, αναλογουμένων των ευρύτερων συνθηκών της περιόδου στη χώρα μας. Οι στείρες ΄΄καταγγελίες΄΄ δεν πείθουν, πλέον, ειδικά για όσους έχουν θεσμικούς ρόλους και οφείλουν πριν τη δημοσιότητα, να έχουν εξαντλήσει την επιρροή τους στα όργανα που ανήκουν και εκπροσωπούν. Ένα σημείο που ουδείς διέκρινε: Εάν κάποιος θεσμικός (πολύ δε περισσότερο εάν είναι μέρος της διοίκησης ενός Οργάνου) φτάνει στη ευρύτερη δημοσιότητα να καταθέσει τις προτάσεις και αντιρρήσεις του, συμβαίνουν δύο τινά: Ή ο ίδιος δεν αξίζει (δηλαδή δεν πείθει τους λοιπούς στο να υλοποιήσουν όσα λέει) ή οι προτάσεις του !

 

*Μιας δε ο λόγος για τα περί παιδείας, ήλθε στο νου μου η πρόσφατη Απόφαση της Υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως, περί ανάκλησης της προβολής -στα Γυμνάσια- του βίντεο, που είχε αποφασιστεί από το Υπουργείο να προβληθεί εκ μέρους του Σωματείου <<Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής>>. Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έκανε μια σωστή και μια λάθος κίνηση. Η σωστή, ήταν η διακοπή συνεργασίας με το εν λόγω Σωματείο, το οποίο κηρύσσει αντίθετα με την Ορθόδοξη πίστη και Δόγμα πράγματα και έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των σωματείων, που έδωσε πριν από χρόνια στη δημοσιότητα η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, που αντιτίθενται στην Ορθόδοξη πίστη. Η λάθος κίνηση της Υπουργού, ήταν οι δηλώσεις της ότι το έκανε διότι σέβεται την αυτοδιάθεση κάθε γυναίκας να ορίζει το σώμα της και το δικαίωμα στην άμβλωση. Αυτή είναι μια άκρως εγωιστική και Αντορθόδοξη αντίληψη, που δεν αρμόζει στο στόμα της Υπουργού Θρησκευμάτων και δεν έχει σχέση με την Ορθοδοξία, τον Χριστιανισμό εν γένει και με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Διότι η κα Κεραμέως όφειλε να γνωρίζει ότι, σύμφωνα με την Ορθόδοξη θεολογία <<άμα σύλληψις, άμα άνθρωπος>> (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος). Από την στιγμή της γονιμοποίησης έχουμε άνθρωπο στη μήτρα της γυναίκας. Δεν παίζει ρόλο εάν είναι μιας ημέρας, ενός μηνός, τριών μηνών ή εννέα μηνών το ευρισκόμενο στη μήτρα έμβρυο. Είναι έμψυχο όν, άνθρωπος αναπτυσσόμενος, εκ της πρώτης ημέρας. Συνεπώς, η άμβλωση δεν είναι δικαίωμα, είναι ΦΟΝΟΣ. Επίσης, σύμφωνα με την ιατρική Επιστήμη, ο Ιπποκράτης ορκίζει τους ιατρούς <<να μην δώσουν φάρμακο στις γυναίκες που μπορεί να θανατώσει το κυοφορούμενο στην κοιλιά τους έμβρυο>>. ΄΄Θάλασσα τα (ξανά)έκανε΄΄ η κα Κεραμέως ! Η σύμπραξη σε φονικό δεν είναι δικαίωμα, κυρία Υπουργέ ! Είναι ηθικός ξεπεσμός και κοινωνικό κατάντημα των ημερών μας ! Εάν η γυναίκα, που επιθυμεί την έκτρωση, έχει δικαίωμα λόγου και φωνής, το κυοφορούμενο έμβρυο που βρίσκεται στην κοιλία της δεν έχει δικαιώματα; Ποιος θα υποστηρίξει το ανυπεράσπιστο αυτό πλάσμα του Θεού που η ίδια του η μάνα έρχεται να γίνει φόνισσά του και δεν θα αξιωθεί να δει το φως του ηλίου και της ζωής από το δικό της…΄΄δικαίωμα΄΄…;;; Θα περιμέναμε μεγαλύτερη σοβαρότητα από την Υπουργό Θρησκευμάτων, που πολύ μας ταλαιπώρησε τελευταία με τις Αποφάσεις της…

 

*Στον Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Νεοχωρίου, τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Μάρκου και ακολούθως το ιερό, ετήσιο μνημόσυνο του αειμνήστου αγωνιστού, ιερολοχίτου και πατριώτου, Γεωργίου Καρασούλη. Ο αείμνηστος, ήρωας του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της Ελλάδας, ενάντια στον Ιταλό και Γερμανό εχθρό της περιόδου του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, επέδειξε γενναία ανδρεία, όσο λίγοι πατριώτες και έλαβε μέρος σε δύσκολες και επικίνδυνες αποστολές του Ιερού Λόχου στα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, που στέφθηκαν με επιτυχία. Η ηρωική μορφή του Γεωργίου Καρασούλη θα βρίσκεται πάντα στην καρδιά και το μυαλό μας, ως πρότυπο ζωής, μίμησης και φιλοπατρίας για όλες τις νεότερες γενιές. Ας είναι η μνήμη του αιωνία ! Τον αγαπητό μας κ. Νίκο Καρασούλη, γιο του αειμνήστου, δημοτικό σύμβουλο Χίου, καθώς και τους λοιπούς συγγενείς, θερμά συλλυπούμεθα, επισημαίνοντας ότι αποτελεί ύψιστη τιμή να έχουν έναν τέτοιο πατέρα και παππού, που στο διάβα της ιστορίας γεννιέται –ένας τέτοιος ΕΛΛΗΝΑΣ– κάθε 100 χρόνια ! Ως ελάχιστο δείγμα τιμής και ευγνωμοσύνης, θεωρώ ότι, ο Δήμος Χίου, θα ευαρεστηθεί να δώσει το όνομά του σε ανώνυμο δρόμο –οδό της πόλεως Χίου ή του Νεοχωρίου.      

 

*Την προσεχή Τρίτη 15/02 ε.ε., η Αγία μας Εκκλησία τιμά την ετήσια μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Ανθίμου (Βαγιάνου) του Χίου, Ιδρυτού, Κτήτορος και Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Παναγίας Βοηθείας Χίου. Ένας σύγχρονος Άγιος της τοπικής μας Εκκλησίας, στη Χίο, που έζησε και ιεράτευσε την περίοδο των παππούδων αλλά και των γονέων μας ακόμη. Εκοιμήθη στις 15/02/1960. Η όλη του βιοτή θαυμαστή και τα θαύματά του διαρκή και πολλά. Σώζεται ηχητικό ντοκουμέντο, όπου συνομιλεί με τον μακαριστό Μητροπολίτη Παντελεήμονα Φωστίνη, το έτος 1959, στο Ιερό τάγμα του Αγίου Παντελεήμονος Λιβαδίων. Μαζί με τον Όσιο Νικηφόρο (Τζανακάκη) τον λεπρό (04/01/1964) είναι οι πλέον σύγχρονοι Άγιοι της Χίου και πνευματικοί αναγεννητές των τελευταίων δεκαετιών λειτουργίας του Λωβοκομείου της Χίου. Ο Άγιος Άνθιμος θα εορτασθεί πανηγυρικά τόσο στην Ιερά Μονή Παναγίας Βοηθείας, όσο και στον φερώνυμο Ιερό Ναό του, στην περιοχή Λατομίου – Λιβαδίων όπου μόνασε τα πρώτα χρόνια της ασκητικής του βιοτής. Να είναι βοηθός και μεσίτης υπέρ πάντων ημών, αμήν !

 

*Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Μέχρι τότε, χαίρετε και έρρωσθε !

 

 

 

ΓΡΑΦΕΙ: Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ